תכנית עסקית נכתבת ונבנית עפ"י צורכי העסק, יחד עם זאת, במרבית התכניות נמצא את הפרקים להלן:
תקציר מנהלים – תמצית התכנית המאפשרת לקורא לקבל התרשמות מהירה על התכנית והפוטנציאל העסקי הטמון בה.
תיאור העסק – תיאור ההיסטוריה של העסק, תחומי פעילותו, מגמות עסקיות ומצבו של העסק כיום
תיאור המוצר או הרעיון העסקי – הצגת הנושא המהווה את הסיבה להכנת התכנית. הצגת המוצר הנה הן במישור הטכני והן במישור
השיווקי, פתרון לצורך מסוים הקיים בשוק.
ניתוח השוק – מהווה את הבסיס להערכת הפוטנציאל העסקי של המוצר. הניתוח צריך לכלול התייחסות לסביבה העסקית (לקוחות, מתחרים) ולגורמים נוספים המשפיעים על הביקוש למוצר
תכנית השיווק – כוללת את הגדרת מטרות התכנית (מכירות, רווח) והצגת ההיערכות השיווקית המתאימה להשגת מטרות אלו. בין היתר יוצגו מדיניות המחירים ואמצעי שיווק ומכירה הנדרשים
תכנית תפעול וכ"א – הצגת המערך התפעולי של העסק וההתאמה שלו להשגת מטרות התכנית
תכנית פיננסית – בפרק זה מרכזים את המשמעויות הפיננסיות והכלכליות של כל התכנית העסקית , תוך הצגת ההשקעות הנדרשות ואת התחזית הפיננסית: דוחות רווח והפסד חזויים, תזרים מזומנים חזוי, מאזן חזוי. כמו כן מוצגים בפרק זה כל הניתוחים הפיננסיים לבחינת כדאיות: נקודת איזון, תקופת החזר השקעה, ערך נקי, ניתוחי רגישות.